دکوراسیون زیبای منزل با ساعت دیواری میناکاری شده

میناکاری یا میناسازی، یکی از صنایع‌دستی استان اصفهان است این طور تعریف می‌شود که معمولاً روی فلزات (مانند طلا، نقره، مس و برنج) نقاشی یا تزیین شده است. البته امروزه بر روی سفال یا شیشه نیز میناکاری می‌شود و در فلزات نیز هرچند روی طلا نقوش، کامل‌تر، زیباتر و دقیق‌تر نقش می‌بندد اما به دلیل گرانی این فلز، میناکاری روی فلز مس بیشتر مرسوم است.



هنر میناکاری و خاتم کاری بسیار سخت است و قیمت آن به خاطر زحمت و هنری که در آن صورت می‌گیرد بها و ارزش پیدا می‌کند. میناکاری دو نوع است: خانه‌بندی و نقاشی. در میناکاری نقاشی، ابتدا فلز به شکل مورد نظر طراحی می کنند و سپس با لعابی معمولاً سفیدرنگ یا فیروزه‌ای لعاب‌بندی می‌شود و در چند مرحله در کوره پخته می‌گردد.

 

 

 

امروزه انواع  زيادي از ساعت هاي متنوع در مدل هاي گوناگون به چشم مي خورد كه هر كدام نشان از سليقه خاطب خود را به نمايش مي گذارد. در اين ميان عده كثيره به ساعت دیواری میناکاری كه در آنها هنر دست به كار رفته است علاقه مند مي باشند، ساعت هايي كه علاوه بر نشان دادن زمان بيانگر پيشينه هنر اصيل ايراني مي باشد.




هنر خاتم كاري و مينا كاري كه از دير باز جز هنر هاي استادان زبردست شهر اصفهان بوده حال در غالب ساعت زينت بخش نزل و محل كار شما هنر دوستان مي باشد.



رنگ آبي بكار برده شده در بخش هاي ساعت دیواری میناکاری شده حس آرامش را در بيننده به وجود مي آورد همچنين استفاده از نقوش و خطوط اسليمي و گل مرغ بر زيبلييي آن افزوده است.


طرح خاتم به كار رفته در قاب ساعت نيز بسيار هنرمندانه بوده اعداد در اين ساعت به صورت ايتاليك نمايش داده شده است.همچنين موتور مورد استفاده از اين ساعت از نوع تيك تاكي و بسيار مرغوب مي باشد. شما مي تواتيد از اين ساعت به عنوان يك هديه ارزشمند براي عزيزانتان نيز استفاده كنيد.


 

قیمت این محصول: 85,000 تومان 

اطلاعات بیشتر و خرید