نحوه شارژ پاور بانک

پاور بانک نامی است که این روزها زیاد می شنویم و اغلب در دست افراد می بینیم. اما پاور بانک چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و برای چه کسانی لازم است؟ پاور بانک ( Power Bank ) یا شارژر همراه وسیله ای نسبتاً کوچک است که مشابه باتری عمل می کند. در واقع پاور بانک ها دارای باتری داخلی هستند که شارژ را به میزان مختلف نگه داری می کنند و در هر زمان بدون نیاز به برق می توانید با اتصال گوشی موبایل، تبلت، دوربین، پلیرها و ... به آن دستگاه خود را شارژ نمایید.

نقش پاور بانک برای کسانی که اغلب در مسافرت هستند، کسانی که زیاد با موبایل یا تبلت خود کار می کنند و کسانی که بیشتر وقت روزانه خود را بسته به شغلشان خارج از محل کار و منزل هستند و به برق دسترسی ندارند بسیار مهم و ضروری است. اما فراموش نکنید مانند سایر محصولات پاور بانک ها هم اصل و تقلبی داشته و در زمان خرید باید نهایت دقت خود را داشته باشید تا پاور بانک اصل و اورجینال خریداری نمایید زیرا پاور بانک های تقلبی نه تنها به گوشی موبایل شما خسارات زیادی وارد می کنند بلکه خیلی زود خراب می شوند و معمولاً ظرفیت های غیر واقعی دارند.

نحوه شارژ پاور بانک و طرز کار آن به این صورت است که که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخصی فشرده شده و اجازه می دهند انرژی الکتریکی را ذخیره نموده و در مواقع ضروری برای شارژ موبایل یا تبلت و یا تمامی دستگاه های دارای پورت usb از آن استفاده نمایید.

 

پاور بانک

 

پاور بانک خورشیدی سولار 50000mAh


پاور بانک خورشیدی سولار

پاور بانک خورشیدی S2 دارای صفحه سولار حساس و قوی است و می تواند به راحتی انرژی خورشیدی را گرفته و ذخیره نماید.این محصول دارای یک صفحه لامپ قوی و بزرگ با 20 ال ای دی است که نور و روشنایی مورد نیاز شما را نیز فراهم می نماید

 

پاور بانک ضد آب تسکو 10000mAh


پاور بانک ضد آب تسکو 10000mAh

پاور بانک تسکو TSCO مدل TP850 دارای روکش خاصی از مواد عالی ABS و سیلیکون است که آن را تبدیل به یک محصول ضد آب و ضد ضربه کرده است. ظرفیت آن 10000 میلی آمپر بوده که نسبتا ظرفیت مناسبی به حساب می آید.

 

پاور بانک هوکس hoox 3000mAh


پاور بانک هوکس 3000mAh

پاور بانک هوکس مدل tulip c06 یک پاور بانک جیبی است که دارای 3000 میلی آمپر ظرفیت و یک در گاه خروجی 5v-1A می باشد. به همراه پاور بانک هوکس یک عدد کاور زیبا،یک کابل یو اس بی و یک عدد سر کلیدی ارسال می گردد.

 

پاور بانک شیائومی اصل 20000mAh


پاور بانک شیائومی اصل 20000mAh

خصوصیات بی نظیری مانند ظرفیت بالا،باتری اصل و با کیفیت،بدنه زیبا و گارانتی از مزایای پاور بانک شیائومی است. ظرفیت این پاوربانک بسیار بالا بوده و می توان چندین بار بعد از شارژ کامل مورد استفاده قرار داد، ابعاد این دستگاه ،2*7*14.2، سانتی متر است.

 

پاور بانک راک اسپیس 5000mAh


پاور بانک راک اسپیس STONE 5000mAh

پاور بانک راک اسپیس مدل استون یک پاوربانک جیبی دارای گارانتی 1 ساله است که ظرفیت آن 5000 میلی آمپر 90 درصد واقعی می باشد.دارای یک درگاه ورودی با جریان 5V/2A و یک درگاه خروجی با جریان 5V/2.4A سازگار با انواع دستگاه های اندروید و IOS است.

 

پاور بانک راک اسپیس light 8000mAh


پاور بانک راک اسپیس light stone 8000mAh

پاور بانک rock space مدلlight stone دارای یک چراغ ال ای دی در انتهای بدنه و 1 سال گارانتی است. ظرفیت این محصول 8000 میلی آمپر بوده و دارای ابعاد 1.5*7.4*14.5 سانتی متر با درگاه ورودی 5V/2A و دو درگاه خروجی 5V/2.1A آمپر است.

 

پاور بانک اصل شیائومی 5000mAh


پاور بانک اصل شیائومی 5000mAh

پاور بانک Xiaomi مدل NDY-02-AM دارای گارانتی 1 ساله و ظرفیت 5000 میلی آمپر بوده و بیشتر برای استفاده های روز مره مناسب می باشد.دارای یک درگاه خروجی با جریان 5.1V/2.1A است که برای شارژ انواع دستگاههای اندروید و IOS مناسب است.

 

مودم همراه 4G و پاور بانک شیائومی


مودم همراه 4G و پاور بانک شیائومی 7800mAh

مدل ZMI MF855 یک مدل منحصر به فرد شیائومی بوده که هم یک پاور بانک عالی با ظرفیت 7800 میلی آمپر و هم یک مودم همراه 4G است. دارای خروجی 5V/2A ،حمل آسان، نشانگر ال ای دی - اتصال به اینترنت و یک سیم کارت و کابل USB می باشد.

 

پاور بانک راک اسپیس soda 6400mAh


پاور بانک راک اسپیس soda 6400mAh

اگر به دنبال پاور بانکی با گارانتی 1 ساله هستید، پاور بانک ROCK SPACE مدل SODA با 6400 میلی آمپر گزینه خوبی است. دارای دو درگاه خروجی با جریان 5V/2.1A است که برای شارژ انواع دستگاههای اندروید و ios مناسب می باشد.

 

پاور بانک اصل شیائومی 10000mAh


پاور بانک اصل شیائومی 10000mAh

پاور بانک می مدل NDY-02-AN دارای ظرفیت 10000 میلی آمپر و ابعاد 2*9*6 سانتی متر بوده که حتی در جیب هم جا می شود و 1 سال گارانتی دارد. دارای یک درگاه خروجی با شدت جریان 5.1V/2A است که برای شارژ انواع دستگاه های اندروید و IOS مناسب است.

 

پاور بانک راک اسپیس soda 10000mAh


پاور بانک راک اسپیس soda 10000mAh

پاور بانک راک مدل soda با 10000 میلی آمپر و ابعاد 1*72*15 سانتی متر می باشد. دکمه پاور LED آن شما را از وضعیت و میزان شارژ آگاه می سازد. دارای یک درگاه ورودی 5V/2A و دو درگاه خروجی 5V/2.4A آمپر قابل استفاده دستگاه های اندروید و IOS است.

 

پاور بانک راک اسپیس cola 20000mAh


پاور بانک راک اسپیس cola max20000mAh

پاور بانک راک اسپیس rock space مدل cola max دارای ظرفیت بسیار بالا یعنی 20000 میلی آمپر و گارانتی 1 ساله می باشد. دارای یک درگاه ورودی 5V/2A و دو درگاه خروجی 5V/2.1A سازگار با دستگاه های اندروید،IOS و دوربین های دیجیتال.

 

پاور بانک راک اسپیس cola10000mAh


پاور بانک راک اسپیس cola10000mAh

دارای ظرفیت 10000 میلی آمپر،ابعاد 2*6.5*14 سانتی متر،4 چراغ نشانگر شارژ و از مواد ضد احتراق ساخته شده است. یک درگاه ورودی 5V/2A و دو درگاه خروجی 5V/2.1A دارد که برای شارژ دستگاه های اندروید و IOS و دوربین های دیجیتال و 1 سال گارانتی دارد.

 

 

 

به صورت کلی 3 دسته پاور بانک داریم : پاور بانک معمولی، پاور بانک خورشیدی و پاور بانک های قاب دار

پاور بانک های معمولی در سایز ها و ظرفیت های مختلفی عرضه می شوند که اغلب برای انواع دستگاه های موبایل، تبلت و دیجیتال قابل استفاده می باشند و نیازهای عادی را برطرف می کنند.

پاور بانک های خورشیدی مثل پاور بانک خورشیدی سولار دیر شارژ می شوند زیرا باید ساعت ها در معرض نور آفتاب باشند اما ظرفیت بالایی داشته و مناسب مسافرت ها و تورهای کویر می باشند زیرا دارای پنل فتوولتائیک هستند و حتما به نور خورشید نیاز دارند.

پاور بانک های دسته سوم دارای قاب بوده و به عنوان محافظ گوشی نیز عمل می کنند. یعنی به این صورت که شما یک قاب محافظ دارید که خود پاور بانک بوده و دارای باتری داخلی است که البته نسبت به قاب های معمولی بزرگ تر هستند و ظرفیت بسیار زیادی نیز ندارند علاوه بر اینکه قیمت بالایی هم دارند و فقط با برخی گوشی های موبایل سازگار هستند.

هر پاور بانک از یک پورت USB و از یک پورت مینی سوکت یو اس بی Mini USB Socket ورودی برای شارژ خود دارد تا بتوان انرژی الکتریکی لازم را درون آن ذخیره نمود برخوردار است. بسته به طراحی و مدل پاور بانک ها ممکن است پورت های دیگری نیز بر روی پاور بانک ها تعبیه شده باشد که از امکانات اضافی آن به حساب می آیند. هم‌چنین، در تعدادی از پاور بانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این موضوع به معنای قیمت بالاتر آن‌ خواهد بود.

توجه داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاور بانک تاثیرگذار است. برای مثال، زمانی‌که یک پاور بانک با دو درگاه 2 آمپری انتخاب می‌کنید؛ جریان خروجی در صورت اتصال یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در صورت استفاده از دو درگاه، ممکن است جریان خروجی به هر دستگاه به 1.5 آمپر محدود شود. البته پاور بانک‌هایی نیز وجود دارد که مجموع جریان خروجی از آن‌ها به 4 آمپر می‌رسد اما قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

قیمت پاور بانک

فراموش نکنید جریان ورودی برای گوشی موبایل شما بسیار پر اهمیت تر از ظرفیت پاور بانک انتخابی تان است چرا که اکثر گوشی های قدیمی دارای جریان وروید 1 میلی آمپر و گوشی های جدید تا 2.1 میلی آمپر ارتقا یافته اند. بنابراین حتما قبل از خرید پاور بانک نگاهی به شارژر و مشخصات گوشی خود بیندازید. عدم سازگاری پورت خروجی پاور بانک با آمپر قابل دریافت گوشی به این صورت است که گوشی موبایل شما شارژ می شود اما به مرور زمان صدمه می بیند.